Inloggen - Bent u journalist of redacteur?

Zomer Take-off

Columns

Vrouwen in the picture!
31-10-2008 om 02:07 | door 66



Een paar weken geleden was ik op het Network Economy Congres in Rotterdam.



Hier werd onder andere een presentatie gegeven door de VMC (Vrouwen in Marketing & Communicatie).



Ik heb die dag verscheidene mannen horen zeggen dat ze zich afvragen waarom "die vrouwen" zo nodig een eigen clubje moeten hebben.



De laatste tijd valt het me überhaupt op dat sommige mensen het maar raar vinden, al die dingen speciaal voor vrouwen.



Evenals de EVON, een netwerk voor vrouwelijke ondernemers waar ik lid van ben. Iemand heeft weleens tegen me gezegd dat hij dacht dat ik liever niet in gemengde gezelschappen kom en daarom van EVON lid ben....



 



Ergens moet ik die mensen ook wel een beetje gelijk geven. Er zijn best veel initiatieven alleen voor vrouwen, en maar erg weinig voor alleen mannen. Vrouwen kunnen dus eigenlijk aan veel meer dingen meedoen dan mannen: specifieke vrouweninitiatieven én gemengde initiatieven.



Die mannen vinden het allang best, vrouwen mogen bij hun ook gewoon meedoen. The more, the merrier.



Laatst hoorde ik zelfs een vrouw zeggen dat ze er een beetje moe van werd, al die speciale vrouwendingen.



 



Dus je kunt je natuurlijk afvragen, waarom in deze tijd nog een PR website speciaal gericht op vrouwen?



Omdat dat nog steeds nodig is. Er zijn nog steeds een heleboel mensen (waaronder hele moderne, geëmancipeerde mannen) die ondernemende vrouwen toch nog niet helemaal voor vol aanzien.



 



Laatst nog was ik met mijn partner (man) op het MKB 2.0 Seminar in MediaPlaza Utrecht. Bij de obligate netwerkborrel wordt steevast mijn partner als eerste aangesproken en gaat men ervan uit dat HIJ de ondernemer is. En dat terwijl NetQuotez toch echt 99,99% mijn ding is.



Dat vind ik altijd zo frustrerend, je wordt soms gewoon genegeerd door zo´n man. Want "de mannen" zijn aan het praten, over belangrijke (moeilijke) zaken. En als manlief dan uitlegt dat het toch echt mijn zaak is, worden de volgende vragen per ongeluk toch nog steeds aan hem gesteld.



Als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat zoiets gebeurt, had ik al prachtige laarzen kunnen kopen...



 



Gelukkig gaan dit soort dingen online al een stuk beter, mede doordat je alleen jezelf profileert, als uithangbord van je bedrijf. Mensen hebben alleen direct contact met jou en zijn dus niet bevooroordeeld.



Sterker nog, als je jezelf op de juiste sites en bij de juiste netwerken profileert, word je vanzelf een autoriteit in jouw kennisgebied.



 



Hoe gaat dat dan in zijn werk?



Daar ga ik jullie in deze column alles over vertellen, dus tot de volgende keer!



 



Over Sigrid van der Hoeven en haar bedrijf NetQuotez:



NetQuotez is gespecialiseerd in online reputatiemanagement en social media.



Sigrid is gespecialiseerd in:



  • - Online reputatiemanagement; online research naar de reputatie van bedrijven

  • - Internetconsultancy; advies over de toepassing van internet voor bedrijven

  • - Profilering; ondersteuning in de bekendmaking van bedrijven op internet

  • - Workshops & trainingen op het gebied van internet



http://www.netquotez.nl









 

Klik op de links hieronder om de betreffende colum te lezen.

Recente columns:
Uitslag Onderzoek Vrouwen in de Media
Doe maar gewoon… not!
Hoera, weer geen vrouwen in het nieuws
Website Vrouwenindemedia.nl tijdelijk uit de lucht
Geven we Jeroen Pauw gelijk?
Maak werk van je profiel!
Vrouwen in the picture!
Welkom bij vrouwenindemedia.nl

 

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?

Inloggen

Nog geen lid?

Aanmelden





Inloggen

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?

Inloggen

Nog geen lid?

Aanmelden